מוזמנים להיות בקשר
לפרטים נוספים לגבי רכישת הספר או הזמנת הרצאות:
דפנה ורם
054-4425866
dafnawarm@gmail.com
האפצ'י הגדול
של אבא של אורי
אימון לילדים בוויסות חושי
מאת: דפנה ורם (סנדלר)
אייר: מירל גולדנברג
הוצאה: אמציה
האפצ'י הגדול
של אבא של אורי
אימון לילדים
בוויסות חושי
מאת: דפנה ורם (סנדלר)
אייר: מירל גולדנברג
הוצאה: אמציה
החלק הראשון של הספר מוקדש לילדים. הסיפור על אורי, והאפצ'י הגדול של אבא שלו, ממחיש להם בשפתם, בעזרת איורים מרתקים ומנה הגונה של חוש הומור, מהי משמעותה של לקות בוויסות חושי. סביב ההתעסקות עם דימוי פשוט המוכר להם מחיי היומיום, ההתעטשות, לומדים הילדים מהי אחריות, מהי קבלה והכלה, ומהי תגובה מווסתת.
כשילדים מגלים מאפיינים של קשיים בוויסות חושי, האם הסביבה מודעת לקושי או מזהה אותו כהפרעה התנהגותית? כיצד מגיבה הסביבה לילדים, האם היא מבקרת אותם או מקבלת ומכילה?
החלק השני מיועד למבוגרים בחייהם של הילדים. במדריך נפרש בפנינו הוויסות החושי על כל גווניו וביטוייו השונים – בפרקים קצרים, תכליתיים ותמציתיים. הוא כתוב בשפה מובנת, בגובה העיניים ובאוריינטציה מעשית. הקוראים יקבלו בו לא רק מידע והסברים אלא גם שפע של רעיונות לתרגילים, משחקים ושיטות לעבודה עם ילדים – בבית, בחצר, בכיתה, בגן ובכל מקום – בהתאם לאזורי הקושי האישיים שלהם.
דפנה ורם (סנדלר) יצרה בעזרת הספר בסיס ידע ובסיס לתקשורת -בלי-ביקורת סביב הלקות. בעזרתו תוכלו אתם וילדיכם לפתח את הקבלה שלכם זה את זה, להבין את חוויותיו של הצד האחר, להתמודד עם הקושי ולגבור עליו. האפצ'י הגדול של אבא של אורי הוא ספר חובה בכל בית שיש בו ילד עם לקות בוויסות חושי, ובכל קליניקה טיפולית המתמחה בתחום זה. מתאים גם להורים הצמאים לידע בנושא.
דפנה ורם (סנדלר), תרפיסטית במוסיקה, בוגרת אוניברסיטת בר-אילן ומומחית לאימון ילדים בוויסות חושי, בעלת תואר .B.A במוסיקולוגיה ובפסיכולוגיה ו-.M.H.A במנהל מערכות בריאות מאוניברסיטת תל-אביב, בוגרת קורס הדרכת הורים במכון אדלר וקורס פסיכיאטריה של הילד והמתבגר מאוניברסיטת תל-אביב. היא רכזת מרכז מנו לטיפול באומנויות בבית ספר בן-צבי ברחובות.
מחיר קטלוגי בחנויות: 88.00 ₪ – מחיר בקנייה טלפונית תוכלו לקבל מד עוצמה או מד תנועה לבחירתכם במחיר כולל: 70 ₪ +₪10 משלוח.
מגנט מד תנועה ומגנט מד עוצמה: אסטרטגיות וויסות – רעיונות
המטרה: לפתח מודעות לרמת התנועתיות של הגוף שלי, להשגת תחושת שליטה.
רציונל: פיתוח מודעות יאפשר שליטה ובחירת אסטרטגיות וויסות.
פיתוח מודעות לתנועה: איפה הגוף שלי היום במד תנועה? האם הגוף שלי תנועתי מאוד, אני נמצא בחוסר שקט? אני תנועתי ומפריע לסביבה? (10), לוויסות – תרגילי לחץ עמוק: נשימות, חיבוק עמוק, קפיצות, דחיפת קיר וכו'.
האם הגוף שלי רפוי מאוד (0)- גופי רגוע מאוד, מעט חולמני? האם אני זקוק לאסטרטגיות עוררות? -תרגילי לחץ עמוק: ריצה במקום, מסאג' עצמי – לחיצות.
משחקים: מחליטים על תנועה, למשל: הליכה, טפיחות, דהירות במקום, מחיאות וכו'. (תלוי בגודל המרחב בחדר) המבוגר מצביע בעזרת המחוג על מספר והילד/ים מבצעים בהתאם. למשל: 10: ריצה בחדר, 5 הליכה, 0 עצירה – "פסל"- פריז וכו'.
בהמשך, אפשר לתת את תפקיד המחליט על מד התנועה לילד או להמציא משחקים משלכם.
המטרה: לפתח מודעות לרמת העוצמה שהגוף שלי זקוק לו, להשגת תחושת שליטה.
רציונל: פיתוח מודעות יאפשר שליטה ובחירת אסטרטגיות וויסות.
פיתוח מודעות לעוצמה: באיזה עוצמה אני רוצה לדבר/ לשיר היום? באיזה עוצמה אני רוצה שידברו אלי? שישירו לי? (0)- אני רוצה שידברו אלי ללא קול (mute).
(5)- אני רוצה שידברו אלי בעוצמה בינונית. (10) – אני רוצה שידברו אלי בעוצמה גבוהה מאוד. צריך לשים לב – האם זה מתאים דם לסביבה שבה אני נמצא .
אפשר להתייחס למד עוצמה – כמד עוצמת רגש – לעוצמת הרגש שאני נמצא בו: עוצמת כעס, שמחה, עצב, פחד וכו'.
משחקים: מחליטים על עוצמה (ווליום), המבוגר מצביע בעזרת המחוג על מספר. מחליטים על שיר או דקלום או שיחה והילד/ים מבצעים בהתאם. למשל: 10-חזק מאוד, 5 -בינוני 0 –mute – תנועות שפתיים בלבד.
בהמשך, אפשר לתת את תפקיד המחליט על מד העוצמה לילד או להמציא משחקים משלכם.
ניתן לקבל מגנט מד עוצמה או מד תנועה ברכישה טלפונית של הספר או לרכוש בנפרד.
לפרטים נוספים לגבי רכישת הספר או הזמנת הרצאות:
דפנה ורם
054-4425866
dafnawarm@gmail.com
לפרטים נוספים לגבי רכישת הספר
או הזמנת הרצאות:
דפנה ורם
054-4425866
dafnawarm@gmail.com